poniedziałek, 23 maja 2016

Jak schudnąć poświęcając na to niewiele czasu? 

 Zapewne wiele z was zadaje sobie to pytanie. Najpopularniejsze wyszukiwania w google to m.in. "Jak się pozbyć cellulitu w tydzień", czy "jak schudnąć w tydzień". Otóż muszę was zmartwić, bo... w tydzień zbyt dużo nie da się zrobić.
Możemy zmienić swoje nawyki, lecz w tydzień nie uzyskamy efektu o jakim marzymy. Najlepszym sposobem poprawy swojej sylwetki, jest oczywiście odpowiednia dieta połączona z ćwiczeniami/siłownią.
Jednak dla dziewczyn, które nie są skrupulatne w dietach i ćwiczeniach też jest metoda, która pomoże zrzucić parę kilo i poprawić wygląd.

Zapewne po przeczytaniu wstępu myślicie sobie "Super! Nie orobię się a będę chuda jak modelka". Niestety, muszę zgasić wasz zapał, jeśli podchodzicie do tego w ten sposób.
Triki, które wam przedstawię pomogą wam wyrobić sobie kondycję i nieco zredukować cellulit.
Gdy Wasza kondycja się już wyrobi, będziecie mogły śmiało się przerzucić na trenigni domowe z Mel-B, Ewą Chodakowską, czy inną panią.


Najprzyjemniejszą metodą (jak dla mnie) jest taniec. Nie chodzi tu, aby się zapisywać do szkoły tańca, lecz wystarczy w domowym zaciszu stanąć przed lusterkiem i odpalić energiczną muzyką.
Ruszaj się w rytm muzyki, najlepiej uginając nogi, robiąc ruchy każdą częścią ciała. Wystarczy 15-20 minut dziennie, a szybko zauwazysz poprawę.
Zarzucaj biodrami na prawo i lewo, wyobrażając sobie, że jesteś kolejną Beyonce, lub poruszaj energicznie nogami wcielając się w rolę Ice Cube'a prezentującego c-walk.

Kolejna metoda to codzienne ćwiczenia brzucha. Nie mówię tu o 6-weidera, czy ćwiczeniach na ABS. Wystarczy, że siedząc przed biurkiem, lub nawet idąc, będziesz napinać mięśnie brzucha. Staraj się także chodzić z wciągniętym brzuchem, a na pewno zauwazysz poprawę. 

Nie zapomnij się rozciągać. Poświęć conajmniej 5 minut dziennie, na rozciągnięcie się. Najlepiej zrobić 2-3 serie - rano, po południu i przed snem. Pozwoli Ci to się rozluźnić, a także zwiększy Twoją giętkość. Nie zapomnij także o rozciągnięciu przed i po ćwiczeniach - zapewni Ci to brak zakwasów na następny dzień. 

 

Warto też zadbać o właściwe nawodnienie, a także zamiast 2-3 dużych posiłków, zjadać 5 małych, rezygnując ze słodkich przekąsek. Codzienne posiłki można też wzbogacić w owoce i warzywa, co dostarczy nam witamin i będziemy po prostu wyglądać lepiej. 

Pół godziny przed posiłkiem, a także zaraz po wstaniu wypij szklankę wody z cytryną. Ten sposób zmniejszy łaknienie, dzięki czemu zjemy mniejszą porcję.

Posiłki nie powinny być duże. Trzeba pamiętać, że nie jemy "do oporu", lecz niektórzy uważają, że powinniśmy odejść od stołu z lekkim niedosytem.

Pół godziny po każdym posiłku wypij filiżankę czerwonej herbaty. Wspomaga ona spalanie tłuszczów. Podobne działanie ma domowej roboty sok z cytrusów (pomarańcze, grejpfruty), a także woda z cytryną, lub pieprzem cayenee.


Zawsze możesz pomóc sobie tabletkami na odchudzanie. Zasięgnij jednak porady specjalisty, zanim po nie sięgniesz. Nie wiesz, które będą dla Ciebie odpowiednie. Nie ryzykuj swojego zdrowia.

Wybierz się 2-3 razy w tygodniu na dłuższy spacer. Nie chodzi tutaj, abyś robiła 10-20 km, lecz po prostu się przeszła. Świeże powietrze w porównaniu z ruchem dobrze wpływa na nasz metabolizm. Wystarczy już 3-4 km, aby odczuć pozytywne skutki. Oczywiście, jeśli czujesz się na siłach, możesz ten dystans przebiec.

Nie prowadź siedzącego trybu życia. Staraj się co pół godziny wstać i poruszać trochę. Korzyść zauważysz, nie tylko teraz, lecz także na starość, gdy Twoi znajomi będą narzekać na stawy.

Warto też dołączyć do osób, które podejmują wyzwania typu "30 dni z przysiadami". Na takie ćwiczenia trzeba poświęcić więcej czasu, lecz na pewno warto! :)

9 komentarzy:

  1. Genialny post ! :) Masz rację taniec to super sprawa ;3 Uwielbiamy takie wyzwania fittnesowe :) Pozdrawiamy http://agssymi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy post :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    http://veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję za miłe słowa
      oczywiście ;)

      Usuń
  3. jeju kocham takie posty!!!! często szukam odpowiednich ćwiczeń i mało które działają... zobaczymy jak z tymi ale mam dobre przeczucia ;)
    http://kafurka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Planuję właśnie sama zrobić wyzwanie, a nawet wszystkie cztery na raz i pochwalić wam się efektami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne porady:) sama niektórych używałam jak chciałam schudnąć :)
    Super post czekam na więcej :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że samo wyzwanie z przysiadami, pompkami, deską i brzuszkami bardzo nie pomoże, ale warto od czegoś zacząć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chodzi tutaj o wyrobienie sobie ciala modelki, lecz glównie o zwiększenie wytrzymałości, poprawienie kondycji itd

      Usuń
  7. Niby tak niewiele, a efekty są widoczne ;) Niedawno zaczęłam tańczyć, właśnie tak jak piszesz, po 20 minut, przed lustrem w domu :D I oprócz chudnięcia, jest to też bardzo przyjemne! Wypróbuję też inne Twoje porady ;) Pozdrawiam!
    http://worldofloverance.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń